יום חמישי, 28 באפריל 2011

עכשיו ברשת: הקליפ החדש של לופ פיאסקו!

אחרי ציפיה מתלהטת מצד המעריצים המתגבשים, הגיע היום לרשת הקליפ הסופי והמלא לסינגל הטעון ביותר של התקופה האחרונה, "Words I Never Said". עם הרבה קטעי וידאו תיעודיים, המון ביקורת על התנהלות הממסד הממשלתי הרווחת בעולם ואמירה מאוד קשה על כנות, יושר ומציאות - אפילו אנחנו, ישראל, לא הצלחנו להתחמק מהארטילרייה של הראפר לופ פיאסקו.

הקליפ החדש והעוצמתי בוים על ידי סנאה האמרי, במאית סרטים וקליפים שנולדה במרוקו, וידועה בעיקר בעבודתה עם מאריה קארי. קשה לי להעיד על הבחירה הספציפית הזו, בעיקר משום שאין לי הרבה ניסיון עם העבודות הישנות של סנאה, אם כי היה ברור שהבחירה לא הייתה מקרית. היה צורך בבמאי מהצד של לופ, מהצד שמתגונן ותוקף בו בזמן - ואכן, הגיוני שהאמרי, בעיקר בגלל הרקע שלה, תהיה בחירה טבעית לתפקיד.

אלמנט מאוד בולט בקליפ, למעשה, הוא המשחק הקונטרסטי שבצבעים, בין המציאות העגומה אך שגרתית להפליא, שלרוב מוצגת בצבעי שחור-אפור-לבן, לבין כל מה שלדעתו של פיאסקו פוגע בחברה שלנו; שסתומי הפה, המנהיגים ששופטים אותו, הוא עצמו בתא המעצר - כולם מוצגים בצבעים חזקים, חיים ובוהקים, ומסמלים, לדעתי לפחות, את מהות השיר בצורה הישירה והטובה ביותר.

גם בסינגל הזה, שכזכור הופק ע"י מפיק העל אלכס דה-קיד ("Love The Way You Lie"), מתארחת הכותבת והזמרת הצמודה שלו - סקיילר גריי. פעם נוספת (ושלישית ברצף), גריי נמנעת מלהשתתף בקליפים המפוארים ללהיטי הראפ השונים, ולמרות שאני מבין את ההחלטה וההגיון העומד מאחוריה, אני מאמין שהופעה בקליפ הייתה תורמת לקידום סינגל הבכורה החדש של גריי, שצפוי לצאת במהלך חודש מאי.

הקליפ מומלץ מאוד, למעריצי הראפר בעיקר אבל גם לאלו שיודעים להעריך קליפ-טוב. השיר אומנם כולל דעות די-נחרצות גם עלינו, אם כי אנחנו דוגלים בחופש הביטוי, ובסופו של דבר - השיר באמת טוב, כך שעל שטויות שנפלטו אנחנו מוכנים לסלוח.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה