יום שבת, 12 בפברואר 2011

חם או סתם: Lady Gaga - Born This Way


לאחר יותר מחצי שנה של המתנה עבור הסינגל הבא של ליידי גאגא, "Born This Way", אתמול הוא סוף סוף הגיע. הסינגל "Born This Way" זכה להרבה שבחים והילולים מאנשים בתעשיית המוזיקה אשר שמעו את השיר, וגרמו לנו להתלהבות מוגזמת מהשיר. אז, האם השיר הצדיק את כל הרעש והצלצולים שנגרם בגללו?

התשובה היא לא. זה לא בגלל שהשיר גרוע. אף שיר ביקום לא היה יכול לעמוד בהכרזות ובתיאורים שניתנו לשיר הזה. המפיק רד-וואן אמר שהשיר יזעזע אנשים, המגזין "ווג" הצהיר שהסינגל יהפוך להמנון גאוות ההומואים של ה-100 השנים הבאות, אלטון ג'ון אמר שהשיר יהפוך ל"I Will Survive" החדשני, והידיד של גאגא, הידוען פרז הילטון, הרחיק לכת ואמר שהשיר ישנה תרבות ויציל חיים של אנשים. אף שיר – לפחות שאני מכיר – לא יכול לעמוד בתיאורים האלו. זאת הסיבה שהרבה אנשים ייתאכזבו למדי מהשיר.

אז אם תשימו בצד את כל ההתלהבות שיצר הסינגל, "Born This Way" הוא למעשה סינגל קצבי מעולה שאווירתו מזכירה את מועדוני ההומואים של שנות התשעים. השיר מזכיר למעשה הרבה שירים מאותו התקופה, כמו לדוגמא, "Express Yourself" השייך למלכת הפופ מדונה, וקשה להתעלם מהדימיון בין השירים. עם זאת, השירים בכל זאת בעלי סאונד שונה ולא מדובר בהעתקה. השיר הופק ע''י פרננדו גאריביי (שהפיק לה את "Dance In The Dark") שנעזר בDj White Shadow. פרננדו גאריביי הוא מפיק שלאורך כל הקריירה שלו, נחשב לפחות מוערך ביחס לשאר מפיקים בתעשייה (מקס מרטין, ד''ר לוק, טימבלנד וכו'), ובהפקתו ב"Born This Way" הוא הוכיח שאין סיבה ממשית לכך שהוא לא יהיה מוערך.

וכרגיל, אנשים תמיד מנסים לעשות השוואות. הדבר היחיד שאנשים מסוגלים להשוות אליו את "Born This Way", הוא הסינגל החדש של בריטני, "Hold It Against Me", שתופס תאוצה במצעדים. מה שלא ברור לאותם אנשים שמשווים הוא שהסינגלים שונים לגמרי. "Hold It Against Me" הוא שיר עם הפקה חדשנית, בעוד "Born This Way" טומן בחובו אלמנטים משנות ה-90.

אם מסתכלים על התמונה הכללית, כנראה ש"Born This Way" לא כל כך מאכזב. אישית, הסינגל הזה משאיר לי טעם של עוד ועורר בי סקרנות בנוגע לרצועות שיופיעו באלבום (שאותו הגדירה כ"אלבום העשור"). רק עצה קטנה לפעם הבא, גאגא: אל תתלהבי ואל תשוויצי. אל תתני תיאורים ואל תבטיחי הבטחות שאת לא בטוח יכולה לעמוד בהם, כי כגודל הציפייה – כגודל האכזבה. עדיף שתתני למוסיקה שלך לדבר. ובינינו? היא מדברת המון.



רוצים להוריד את הסינגל החדש? ההורדה זמינה בעמוד הפייסבוק ובעמוד הטוויטר שלנו!

אז מה דעתכם? "Born This Way", חם או סתם?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה