יום שישי, 18 בפברואר 2011

גם הבריטים רוצים גראמי; ההופעות הכי שוות מטקס הפרסים הבריטי

מבחינתי טקס הבריט'ס הוא מסורת. הניסיון הבריטי והלא-כל-כך מלהיב ליצור טקס מוזיקה מרגש וגדול בדרך כלל נכשל, ואני בסך הכל נהנה מכמה הופעות חמודות של כמה אומנים בריטיים ועוד היילייט אמריקאי. אחרי ההופעה הבאמת - סלחו לי על הביטוי - מחורבנת של גאגא בטקס שנה שעברה, כבר שקלתי מחדש את שעות השינה שלי ביום שלישי האחרון.

אבל לא, הבריט'ס לא אכזב, הבריט'ס שיחקו אותה ובגדול. עם מיטב האומנים הבריטים שמשחקים אותה ברדיו העולמי וריהאנה כאמנית מובילה של הטקס, נהנתי מכל שניה. אז - מה היה לנו?
 נתחיל מהטופ - ריהאנה. באמת שלא ראו עליה, אבל הזמרת סובלת בימים האלה ממחלה די-מעיקה, והעובדה שהיא הופיעה השבוע פעמיים בגראמי וגם בטקס הבריטי בהחלט מרשימה. אבל ההופעה, חברים, ההופעה!
ריהאנה פתחה בלהיט שרק השבוע זכה בגראמי לשיר הדאנס הטוב ביותר, "Only Girl". הביצוע היה שגרתי לנייבי שעוקב אחרי כל הופעה של הזמרת, אבל הקהל התלהב. ובגדול. ואיך עוד אפשר להלהיב? נכון חברים, הופעת בכורה לסינגל החדש "S&M". ווקאלית לא נפלתי - הקול העמוק לא יושב על השיר כמו שצריך, או לפחות לא בדרך שריהאנה הרגילה אותנו מהרצועה המקורית. העובדה שהשיר קוצר בהחלט בלטה, ובאמת שחבל. אבל השיא, כרגיל, הוא הדביק, הממכר והבלתי נשלט החדש שלה, "What's My Name" בעיבוד שבטי-אינדיאני קליל שפשוט אי אפשר לעמוד בפניו. ריהאנה זכתה באותו ערב גם בפרס הבריטי הראשון שלה כזמרת הבינלאומית הטובה ביותר.

הטקס נפתח דווקא עם אדל, זמר בריטית מוכשרת במיוחד ששרה את השיר "Someone Like You". בהחלט ביצוע שתרם לערב ולא כדאי לפספס. אדל מככבת היום במצעדים הבריטיים וגם בערוץ MTV המקומי שלנו בישראל, ואם אתם עוד לא מכירים אותה - אתם לא יודעים מה אתם מפספסים.

אבל אי אפשר להתעלם מהכישרון המקומי, ההיילייט של הטקס - ג'סי ג'יי, הבריטית שפורצת לכל המצעדים עם הלהיטים החדשים שלה הופיעה יחד עם סינגל הבכורה שלה, "Do It Like A Dude". אישית אני הרבה פחות מתחבר לשיר הזה מלשירים האחרים שלה, אבל היא באמת כוכבת מיוחדת, יש לה ניצוץ מדהים על הבמה, ואני מבטיח לכם - ממנה עוד תשמעו. ואתם עוד תראו, אני לא אחד שמבטיח סתם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה